Skammen skär i kroppen

Jag skäms helt enkelt. Skäms så in i helvete. Vill bara spola tillbaka tiden några timmar.
Det började efter näst sista lektionen, då fick jag såntdär extremt hets-sug. Ni vet, så man nästan kan säga till lärarna att man mår dåligt. Jag vet, jag är sjuk i huvudet.
Men jag stod ut den sista lektionen och sedan åkte jag hem.

Typ 20 meter hemifrån så ligger det en liten ica butik. Min mamma brukar hälsa lite på dom som jobbar där, så jag vet vilka dom är. Men jag tror inte dom vet någonting om mig och mina "matvanor".
Jag gick(snarare kutade) till bullavdelningen och tog fyra stora vaniljbullar och la i en påse och gick till kassan.

Tjejen i kassa: det blir 48:-
*jag drar mitt kort*
Tjejen i kassan: Vad ska du med fyra bullar till?
Jag: ...Jag har några kompisar som kommer över!
Tjejern i kassan: ...hmm, för det är inte bra för magen att äta så här många själv.

Gud, jag trodde jag skulle dö. Hade lust att bara kasta bullarna i ansiktert på henne. Ville skrika. Jag skämdes.
Ingen skulle hem till mig, jag skulle äta alla själv. Det är inte bra för magen. Jag kände mig uttittad, påkommen. Som om hela värden visste. Här är den äckliga tjejen som äter inlåst på sitt rum, äter tills hon nästan spyr.

Jag kan bara tacka min teaterlärare att hon tjatade om "improvisationsövningar" hela tiden, så att man lärde sig att alltid komma på vad man skulle säga i kris-situationer. Jag tänker aldrig, aldrig, aldrig någonsin mer hetsäta. Och jag tänker verkligen aldrig mer gå in i den affären. Fy fan...

På vägen hem så stannade jag och tryckte ihop påsen sedan slängde jag in den i skogen. Skam.

Alternativ 1:
Mamma har berättat för henne och bett henne hålla ett "extra öga" på mig.
Alternativ två:
Hon visste vad jag höll på med.
Alternativ tre:
Hon försökte vara "trevlig och hjälpsam". Dock tvivlar jag på detta.

Vad tror ni?
"kom hon på" mig?

Puss på alla underbara männsikor!

Kommentarer
Postat av: T

Men alltså, va ska hon bry sig om vad du köper för ngt??

Irriterande!! Jag hade blivit jättearg!



Kram

Tack för Awarden!!

2010-02-06 @ 13:22:20
URL: http://tunn-som-luft.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0