Är det ultimata frukosten uppfunnen?

Tjing tjong longkalsong.
Jag har nästan klarat mig bra. Man kan ju inte göra mer än försöka och idag var jag skitstark. Sedan gick jag iprincip och kramade fienden när jag gick hem till min pappas hus och såg på tv, fullt medveten om att kylen var fyll med mat och godis. Det var dumt, riktigt dumt. faktikst.
Men precis INNAN jag syndade så stod jag på vågen. -1.3 kilo sedan i gårkväll, Galet!

Bra saker jag har gjort idag:
Frullen: 1 powerking + 1/2 tuggummi
Lunch: Kaffe + cigg + 1/2 tuggummi
Mellis: cigg + Cola light

Mindre bra saker jag har gjort idag:
Middag:
3 mackor med chillisås på
1 skål med yoghurt och flingor
Nötter och majs-snacks
1 quornfilé med chillisås
1 skål med tortilini
(herregud, är inte listan slut snart?)
2 kanelgifflar
1 glas oboypulver

hmm, imorgon ska jag försöka förlänga listan med bra saker och korta ner listan med dåliga saker, hehe.

Förövrigt så kom jag precis på att cola light innehåller färre kalorier än mjölk. Dvs, borde man inte typ... kunna ha mjölk i flingorna?
Euw jag vet, Det låter inte speciellt gott. Men lek med tanken bara. Cola light mättar fruktasvärt bra, så finns det inte någonting gott man kan kombinera det med på morgonen.
Haha typ hälla upp det i en skål med....frysta bär?

Vad säger ni, är det ultimata frukosten precis upptäckt?

Kommentarer
Postat av: Lilla A

Haha, det låter faktiskt inte speciellt gott. x3 Men eh... Ja.

Jag brukar äta gröt på 1/2 dl havregryn på morgonen, och med lågkalorisylt (ca 8 kcal per portion) blir det 76.5 kcal. Det är helt okej, tycker jag. Och man håller sig mätt länge.



Hur sjutton lyckades du gå ner 1.3 kilo på bara ett dygn?! :o



(Jag mailade dig, förresten. Vet inte hur ofta du använder mailen. x3)

2010-02-04 @ 09:52:58
URL: http://silentlullaby.blogg.se/
Postat av: A.M

hehe det där med bären tyckte jag lät ganska gott faktist (A) måste kolla :P hehe

2010-02-05 @ 07:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0